Friday, February 19, 2010

Cemre Sevinci

Dedem toprağa düşecek ilk cemreyi en büyük coşkuyla bekleyen insandı etrafımızdaki. Her sene "cemre düştü, düşecek, tamam şimdi düşüyor" diye bir bizi haberdar ederdi ciddi bir bilim adamı edasıyla. Çok da emindi cemreyle beraber havaların ısınacağına ve baharın toprağa değeceğine. Mart'ın kapıdan baktırdığını da söylemeyi ihmal etmezdi tabi. Çook uzun seneler sonra ilk cemre ilk kez onsuz bir dünyaya düştü bugün ve mucizevi bir şekilde baharın adeta habercisi bir günü de yanında getirdi. Dertler, tasalar bir anda unutuldu. İnsanlar sokaklara döküldü. Etraf çay içen öğrencilerle, birbirlerine laf atan esnafla, yolda karşılaşıp keyifli keyifli konuşan komşularla doldu. İlk cemrenin toprağa düşüşü adı konmamış şenliklerle kutlandı.

Dedemin göremediği bu cemreyi ben de kendi çapımda kutladım bugün, yüzümü güneşe döndüm, içimi ısıttım, bi bira içtim ve hiçbişey yapmadan durdum ve kapıdan baktırmayacak bir Mart diledim doğadan.

2 comments:

Bero said...

Cemre bende de aynı sevinci yarattı. Hatta şu yazımda dile getirdim: http://kolayhayatlar.blogspot.com/2010/02/yasasn-1cemre.html
Yaşasın bahar ve yeni umutlar

giz♪ said...

Benim de dedem hep cemreleri haber verir, bizi disarilara cikarir kutlatirdi bir nevi. Benim de onsuz ilk cemremmis, simdi yaziyi okuyunca kendim yazmisim gibi hissettim.
Diger cemreleri kutsayalim beraber disarlarda:)